Köpvillkor

Vår returpolicy kortfattat

  • Du har 30 dagar på dig att returnera en order efter att du tagit emot den.
  • Om du ändrar dig, eller om produkten du mottagit inte lever upp till dina förväntningar kan du kontakta oss innan du returnerar varan.
  • Om inget annat överenskommits med oss står du för returkostnaden.
  • Observera att undantag kan gälla för specialtillverkade varor, hygienprodukter och andra varor.
  • Om du har frågor kan du kontakta oss.

Du kan hitta vår fullständiga returpolicy i våra allmänna villkor.

Instruktioner för att returnera varor

  • Om du vill returnera en vara, mejla oss till info@zebradeal.se med ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller, förslagsvis med returneringsformuläret.
  • Skicka varorna som ska returneras inom 14 dagar från det att du kontaktat oss.
  • Du ansvarar för eventuell skada som orsakas på varorna under frakten. Därför rekommenderar vi starkt att du skickar produkterna väl förpackade, i gott skick och i sin originalförpackning.
  • Skicka oss gärna ett spårningsnummer för returneringen.
  • Om en returnerad vara fraktas internationellt, märk paketet med "RETURNED GOODS" för att undvika tullavgifter. Vi ansvarar inte för eventuella tullavgifter på försändelsen.
  • Om inget annat överenskommits kommer återbetalningen att ske med samma betalningssätt som användes vid köpet.
  • Om produkten eller förpackningen är använd eller skadad förbehåller vi oss rätten att dra av värdeminskningen från återbetalningssumman.

Alla frågor: info@zebradeal.se

Allmänna villkor för ZebraDeal.se

Tack för att du visar ditt intresse för våra produkter! Nedan finner du de villkor som gäller för ditt köp och vilka rättigheter du har. Skulle du ha några frågor är det bara att kontakta oss så förklarar vi mer än gärna hur allting fungerar. Det som förklaras här är vem du handlar från (sektion 1), hur du lägger en order (sektion 2), priser (sektion 4), frakt och leverans (sektion 6), ångerrätt (sektion 7) och garantier (sektion 9). Vi hoppas att du blir nöjd med ditt köp!

Allmänt

Dessa allmänna villkor (de "Allmänna villkoren") gäller när du ("Kunden" eller "du") lägger en order från Zebra Deal ("Företaget", "oss" eller "vi") på www.zebradeal.se, ("Webbplatsen").

Genom att acceptera de Allmänna villkoren bekräftar du att du är minst 18 år gammal eller att du har din förmyndares tillstånd och att du uppfyller de Allmänna villkoren. Du bekräftar även att du har läst informationen om hantering av personuppgifter och cookies och godkänner användningen av sådan data.

Vi säljer våra produkter till flera länder och jurisdiktioner och dessa Allmänna villkor är framtagna för att vara globala. Beroende på var du bor kan dock lokal annan lagstiftning gälla. Vi respekterar tillämpbara lagar och inget i dessa Allmänna villkor ska uppfattas som en begränsning av dina lagstadgade rättigheter om sådana lagar ger dig större rättigheter än vad som anges här.

Genom att acceptera dessa Allmänna villkor förstår och accepterar du att alla ordrar, köp och transaktioner görs exklusivt mellan Företaget och Kunden, och att Quickbutik AB – i egenskap av plattformsleverantör – inte tar något ansvar för innehåll, interaktioner eller transaktioner gjorda på www.zebradeal.se.

Ordrar m.m.

När du tar emot en orderbekräftelse från oss betyder det att din order har accepterats och att du ingår ett köpeavtal. Vi rekommenderar dig att spara orderbekräftelsen för eventuell framtida kontakt med oss. Vi kan neka en order av olika anledningar, exempelvis om du lämnar felaktiga personuppgifter och/eller dras med begränsande skulder.

Du kan ångra din order tills dess att vi har bekräftat den. Vi kommer sedan att återbetala eventuella utgifter som du, ditt konto- eller kreditkortsföretag har utfärdat för ordern.

Vi kan annullera en order om de beställda produkterna är slutsålda. Vi kommer sedan att återbetala eventuella utgifter och meddela dig om likvärda produkter finns tillgängliga.

Alla beställda produkter förblir vår egendom tills dess att vi har mottagit fullständig betalning för dem.

Kundinformation m.m.

Du ansvarar för att de personuppgifter du lämnar till oss är korrekta och fullständiga.

Du ansvarar för alla köp som görs med dina inloggningsuppgifter. Se till att du håller dina inloggningsuppgifter hemliga och att ingen annan kommer åt dem utan ditt tillstånd. Meddela oss om du misstänker att någon, utan ditt tillstånd, har fått tag på dina inloggningsuppgifter.

Priser, avgifter m.m.

De priser som finns angivna på Webbplatsen gäller för ordrar som har beställts på Webbplatsen. Alla priser gäller den valuta som anges på webbplatsen och innefattar moms där det anges (beroende på var du bor kanske moms inte gäller ditt köp). Om inget annat anges på Webbplatsen ingår inte betalnings- eller fraktkostnader och dessa redovisas separat. Tänk på att lokala avgifter (så som valutaväxlingsavgifter, kredit- eller kontokortsavgifter, moms, tullavgifter m.m.) kan tillkomma beroende på var du bor och beroende på lokal lagstiftning. Du ansvarar för sådana avgifter och kan inte få dem betalda av oss.

Specialerbjudanden

Vid vissa tillfällen kan vi, för vissa produkter, erbjuda bättre villkor än de som anges i de Allmänna villkoren, exempelvis vad gäller förlängd ångerrätt eller kostnadsfria returer. Sådana bättre villkor gäller under en begränsad tid tills dess att de specifika produkterna sålt slut. Villkoren kan annulleras av oss när som helst och då gäller dessa Allmänna villkor utan ändringar.

Frakt och leverans

Produkter som finns i lager levereras vanligtvis inom det antal arbetsdagar som visas på Webbplatsen. Den uppskattade leveranstiden för en order anges i orderbekräftelsen. Vid händelse av förseningar informerar vi dig och fortsätter att övervaka ordern. Du kan annullera ordern om leveransen försenas i mer än 10 dagar och om förseningen inte har uppstått på grund av dig.

Beroende på fraktmetod kan du behöva hämta ordern från ett specifikt utlämningsställe. Du måste göra det inom tiden som anges på leveransavin. Om du inte hämtar ordern i tid kan du få betala en förseningsavgift och ordern kan skickas tillbaka till oss på din bekostnad. Vi kan även annullera ordern om du inte hämtar den i tid.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra din order genom att meddela oss detta inom 30 dagar från det att du tog emot dina produkter. Du måste sedan skicka ett ångermeddelande till oss med ditt namn, din adress, e-postadress, ditt ordernummer och en lista över de produkter som omfattas. Därefter måste du omgående och senast inom 30 dagar från det att du skickade ångermeddelandet returnera produkterna till oss på egen bekostnad. Du ansvarar för produkterna under transporten tillbaka till oss. Därför rekommenderar vi att skicka produkterna väl paketerade, i gott skick och i originalförpackningen.

När du ångrar en order återbetalar vi det pris som du har betalat för produkterna, inklusive fraktkostnader för standardleverans till dig (d.v.s. den billigaste fraktmetoden. Vi återbetalar inte extra kostnader om du valt expressleverans eller liknande). Av den summa som återbetalas kan vi dock dra pengar för produkternas värdesnedsättning om sådan har uppstått om din hantering varit för slitsam i förhållande till vad som krävs för att avgöra produkternas funktion eller karaktäristiska drag. Vidare ersätts bara fraktkostnader om de returnerade produkterna utgör en hel order, alltså återbetalas de inte om du bara returnerar delar av en order. Vi utfärdar återbetalningen så fort som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt ångermeddelande. Återbetalningen sker också efter att vi emottagit de returnerade produkterna eller fått bevis på att de har skickats till oss (i form av ett leveranscertifikat). Återbetalningen betalas ut med samma betalningsmetod du använde vid köpet om inget annat har avtalats.

Din ångerrätt gäller inte för kontrakt som:

  • gäller en tjänst som har utförts helt, om du när du lade din order godkände utförandet av tjänsten och fastslog att du inte skulle ha någon ångerrätt efter tjänstens utförande
  • gäller varor eller en tjänst vars pris beror på svängningar i marknaden som vi inte kan kontrollera och vilka kan inträffa under perioden mellan det att du mottagit produkten vars köp du vill häva och tidpunkten då vi blivit meddelade att du vill häva köpet
  • gäller varor som har tillverkats efter dina instruktioner eller som på annat vis är skräddarsydda till dig
  • gäller varor som snabbt faller i värde eller har ett utgångsdatum
  • gäller varor där emballage brutits och produkten har använts
  • gäller varor som inte lämpar sig för retur på grund av hälso- eller hygienskäl, och emballaget har brutits av dig
  • gäller varor som, efter leveransen, av sin natur är sådana att de inte kan separeras från andra artiklar som de har blandats med
  • gäller förseglade ljud- eller videoinspelningar eller förseglad datorprogramvara och förseglingen har brutits av dig
  • gäller individuella exemplar av en tidning eller tidsskrift
  • gäller digitalt innehåll som levereras på annat sätt än fysiska media, om du har godkänt leverans på sådant vis och fastslagit att du avsäger dig din ångerrätt
  • gäller kulturella evenemang, sportevenemang eller liknande underhållningsaktivitet, mattjänst, catering eller liknande tjänst, boende, transport av varor eller uthyrning av transportmedel, där vi tillhandahåller tjänsten på en specifik dag eller under en specifik period.

Garanti och klagomål

Vissa av våra produkter kan omfattas av garantier. Information om sådana garantier lämnas på Webbplatsen eller i dessa Allmänna villkor. Orderbekräftelsen är ett garantibevis. Våra garantier omfattar endast tillverkningsfel och därmed inga fel som uppstått i samband med individuella ändringar av produkternas funktion eller utseende efter ombyggnad, uppgradering eller annan konfigurering.

Du kan, inom 2 år (eller annan lagstadgad längre tidsperiod) efter det att du tagit emot produkterna, lämna klagomål på produkter som är defekta enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Du måste då skicka ett klagomål till oss med ditt namn, din adress och e-postadress, ditt ordernummer och en lista över de produkter som klagomålet omfattar, exempelvis genom att använda formuläret på Webbplatsen. Du måste lämna in ditt klagomål så fort som möjligt efter att defekten har upptäckts. Alla klagomål som lämnas inom två månader från det att defekten upptäcks räknas som lämnade i god tid.

Vi återbetalar dig för de defekta produkterna i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning och ansvarar för kostnader som uppstår i samband med att produkterna skickas tillbaka till oss. Det är vårt mål att utfärda sådana betalningar inom 30 dagar från det att vi mottagit klagomålet och fastställt att en återbetalning ska göras, men det kan ta längre tid beroende på produktens natur. Det är även vår strävan att följa de riktlinjer för defekta produkter som fastställts av relevanta nationella konsumentskyddsmyndigheter. Återbetalningen betalas ut med samma betalningsmetod som du använde för att betala de defekta produkterna om inget annat har avtalats.

Ansvarsbegränsning

Såvida lokal lagstiftning inte anger något annat är vårt ansvar begränsat till direkta skador och under inga omständigheter ska vi hållas ansvariga för indirekta skador, så som inkomstbortfall eller dylikt.

Intellektuella egendomsrättigheter

Webbplatsen och allt dess innehåll ägs av oss och våra licensgivare och den skyddas av intellektuell egendoms- och marknadsföringslagstiftning. Detta innebär att varumärken, företagsnamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout och information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från oss.

Friskrivning

Vi reserverar oss för fel i bild och typografi på Webbplatsen, så som fel i produktbeskrivningar, tekniska angivelser, felaktiga priser eller inkorrekt information gällande en produkts lagerstatus. Vi har rätten av korrigera uppenbara fel och kan när som helst ändra eller uppdatera information på Webbplatsen.

Bilder på Webbplatsen är endast illustrativa och är ingen garanterad representation av det exakta antalet produkter du får om du beställer, inte heller att utseende, funktion eller ursprung för produkten kan stämma.

Ändringar till de Allmänna villkoren

Vi kan ändra dessa Allmänna villkor när som helst. Vi applicerar sedan de ändrade Allmänna villkoren på Webbplatsen och de träder i kraft när du accepterar dem (i samband med att du lägger en ny order via Webbplatsen eller när du besöker Webbplatsen).

Lagval och tvistlösning

Vid händelse av tvist eftersträvar vi att följa beslut från relevanta nationella konsumentskyddsmyndigheter.

Tvister gällande tolkning eller tillämpning av dessa Allmänna villkor ska styras och tolkas i enlighet med den lagstiftning som gäller i det land eller den delstat som vi bedriver våra affärer från, och ska icke-exklusivt bedömas av domstol där vi har vårt säte. "Icke-exklusivt bedömas" betyder att du kan väcka ett mål mot oss inom en annan jurisdiktion, om det inom den nationella lagstiftningen finns en sådan rättighet.

Det var allt! Vi hoppas att du är nöjd med ditt köp!